full screen background image
Keresés
2021 június 16 - szerda
  • :
  • :

Minél okosabb egy játék, annál veszélyesebb lehet adatvédelmi szempontból

Minél okosabb egy játék, annál veszélyesebb lehet adatvédelmi szempontból

2016.12.26. A G Data német vírusvédelmi cég arra figyelmeztet, hogy minél okosabb egy játék, annál veszélyesebb lehet adatvédelmi szempontból, a személyes adatokat a gyártók például marketingcélokra használhatják.

A társaság példaként egy amerikai fogyasztóvédelmi esetet említ, amelyben kisgyerekeknek szánt játékokról derült ki, hogy túl sok személyes adatot gyűjtenek és továbbítanak külső szolgáltatóhoz. A brit Genesis Toys által gyártott és világszerte forgalmazott egyes okos játékok adatokat gyűjtenek a szülők és gyermekek nevéről, kedvenc ételéről, iskolájáról, kedvenc tévéműsoráról és játékáról. Emellett az interaktív robotok és babák olyan információt is feldolgoznak, mint a saját GPS-koordinátájuk, valamint hangfelvételeket továbbítanak harmadik fél által üzemeltetett szerverekre.

A gyártó elmondása szerint az adatgyűjtésre a játékok működése érdekében van szükség, mivel azokat mobiltelefonra vagy tabletre letöltött alkalmazással, esetenként hanggal, gesztusokkal lehet irányítani, valamint tulajdonosukat és szüleiket a nevükön szólítják, és a gyermek preferenciái szerint társalognak, játszanak vele.

A hangfelvételeket a gyártó egy felhőszolgáltatónak továbbítja, amely a parancsok valós idejű elemzése után visszaküldi a megfelelő válaszokat. Egyéb hangalapú szolgáltatások – mint a Siri vagy Cortana virtuális asszisztensek – is hasonlóképpen működnek, azonban a mobiltelefon vagy tablet nem rendelkezik elegendő számítási kapacitással a hangfelvételek valós idejű feldolgozásához.

Az adatok továbbítására, feldolgozására vonatkozó leírás megtalálható a használati feltételekben, mindazonáltal a szerződési feltételek rögzítik, hogy a hangfelvételeket feldolgozó Nuance vállalat marketingcélokra is használhatja az adatokat. Így nem meglepő, hogy a baba egy adott vidámparkba hívja a gyermeket – kommentálta az esetet a vírusvédelmi cég.

A G Data közleményében egyúttal felhívta a figyelmet arra, hogy minden, az internetre kötött tárgy felhasználható kémkedésre vagy személyes információk megszerzésére. A cég felidézte, hogy egy másik játékgyártó, a Vtech szervereiről tavaly több ezer gyermek adata szivárgott ki, a cég az incidens után módosította az általános szerződési feltételeit, és a hasonló esetek felelősségét a szülőkre hárította. Az interaktív Hello Barbie gyártóját, a Mattelt pedig tavaly karácsonykor azért kritizálták, mert nem kellőképpen titkosítva továbbította az adatokat a felhőbe.

MTI

Fotó: genesis-toys.com




Read previous post:
Close